16 Mart 2009 Pazartesi

muhammed ali vs baz istasyonları



bir dünya hayal ediyorum..

nerde bilmiyorum? kimler var ki orda?

hippiler olsun. dünya tarihinin son azizleri...

anti komünist ve anti faşistler. üstelik anarşist te değiller.. ne değişik dimi?

toplayıcılık ve bahçecilik... hayatın anlamı diyorlar ve eğlence.

"muhammed ali" bile bir hippiydi biliyor musn? hemde anti militaristti. o karışık dünya düzeninde, "askeriye olmamalı, savaşmak yanlış" dedi. eminim şimdi olsa radyasyona karşı da bir duruş sergilerdi ve tüketime.

her tarihte hippiler gerek tarz olsun, gerek düşünce olarak; diğerlerinden farklıydı.. tıpkıı...

tıpkı şimdiki emolar gibi!, conconlar, tikiler, çakma rapçiler, çakma rockerlar gibi... evet tüm bu saydığım günümüz gruplaşmaları hep eğlence diyor. süper dimi mi hayat?


hep eğlence, para harcamak, tüketim, burger kingde ve starbucksa sosyalleşilen zamanlar, discolarda kopmalar, marka marka kıyafetler, ayak üstü sevişmeler, kimyasal kafa yapıcılar, bebekte tur atmalar, ve kalan herkesi kendinden aşşağı görüp selam bile vermemeler, ayna karşısında geçen saatler.

parayla ve şişkin egoyla gelen büyük burunluluk.. dehşet bir kibir.

varoluşunun, yaratılışının amacı kibir sanarsın. saçlarını öyle bir yapıyor ve öyle markalar giyiyor ki eve gidince burnunu karıştırmıyor, sabah uyanınca ağzı kokmuyor, çok içince kusmuyor sanki. aynı dünyaya sıçıyoruz farkında mısn... mal işte..

eline bi kürek versen nasıl tutar? çilek ağacının boyu ne kadardır? ya karpuz ağacı? sen hiç havuç yakalamak için dereye ağ atıldığını gördün mü? tornavida hangisi, nasıl duvara çakılır ki bu? ingiliz anahtarıymış evet.. ekmek yapmak için un ve su yeterlidir aslında biliyor musun? tavuk ne yer?

hmm tamam senin ilgilendiğin konulara geçelim, sen hiç televizyonun nasıl çalıştığını gördün mü?

tamam basite inelim, radyo yapabilir misin, ya basit bi telefon? msnin ve googleın çalışma mantığı nasıl biliyor musn? ya onların yazılımları? tamam, hiç kendine gömlek diktin mi? saten kumaş aslında sağlıksızdır aklında bulunsun. peki kot nasıl boyanır? kotun asıl rengi mavi mi sanıyorsun? msnde ne kadar bilgi paylaşabiliyorsun söylesene bana, facebook? yonja?
yada başka ne skm varsa..? birilerinin götünü yalamak ve kendininkini daha fazla yalatmak için fotoğraf çektiğin o makinada "obüratör" diye bi yer var aslında. tabi sen otomatiklerde
farketmiyorsun.. o ne biliyor musun?

sana satılan 7mp makinanın aslında objektif kalitesi olarak 3.1 mp olduğunu? böyle reklamları yutan her hangi bir metasın sen işte...

rainbow festivali nedir bilir misin?

hippilerden biri bi ülke belirler, orda buluşulur. bu her sene yapılır. tüm hippiler; düşünebiliyor musn? yol maceraları, hangi bitkinin nasıl yetiştirildiği, maceralar, anılar vs konuşulur, paylaşım vardır orda.. evet sex ve uyuşturucu olabilir. ama uyuşturucu dediğin şey sadece afyon, esrardır.

bana doktorumun verdiği o aptal kimyasallardan değil yani yada senin köşe başı torbacından aldığın gibi değil. durduk yerde bi anda uyumaya ve bi anda saldırmaya başlamazsın. ve bu festival ilan edilmez işin acayibi; kulaktan kulağa dolaşır ve öyle yayılır. yakından tanıdığın bi hippi yoksa bu festivalin olduğunu bile bilemezsin. ayrıca bi ova yada dağda filan buluşulur..


ama sen herhangi bi parti için onlarca afiş basıyosun, otobüs kiralıyorsun, disco kapatıyorsun, yüzlerce telefon görüşmesi...
üretim nedir biliyor musun ki?

üretmek...

hiç düşündün mü bu kelimeyi daha önce? farklı materyalleri birleştirerek ortaya yarayışlı bişi çıkartmak..

sen ne ürettin şimdiye kadar?

hippiliği viki şöyle tanımlıyor:
"kayıtsız şartsız, bütün varlığınla, maddi yada manevi hiç bir şeye ait olmamaktır. iyiliktir, düşünmektir, aramaktır, tecrübedir, keşfetmektir... "
ve bu adamların sahip oldukları hiç bişi yok. bahçeleri dışında. festivallere bile otostopla gidiyorlar. neredeyse para kullanmıyorlar ve bu adamların her şey hakkında bi bilgisi var.
dikkatini çekerim bi fikri var demedim.
ama emolar.. bitiyorum bu oluşuma.. bırak her konuda bi fikrinin olmasını, onun sahip olduğun bi saç stili bile var.. evet o ona ait. cep telefonu, marlboro light sigarası, ayakkabıları.. aslında onlar sana sahipler farkında mısın? ayakkabıların, saçların, küpen, telefonun ve paran olmadan bi hiçsin. ama diğer adamlar 5 kuruşsuzken dünyaya adını duyurdu ve amaçları bu değildi.
sen kime sesini duyurabilirsin? facebooktaki götünü yalayan kankaların dışında...
tabi msnde kişisel iletine "uyuyorum" yazabilirsin. yada "morali bozuk". amaç dikkat çekmek ve salt eğlence.. haklısın. iyi uykular sana.

ancak onlar gibi bir nesil "recep" gibi başbakanlar seçer ve tıpkı "recep" gibi filmler izler..
bravo sana "tüketici".. bilinçli tüketici.

bunu da iyi bişi gibi yedirmiyolar mı ayar oluyorum.. "bilinçli tüketici" ne lan ?

tüketici tüketicidir neticede.. neden kimse bilinçli üreticiden bahsetmiyor?
neyse buda sonraki konu olsun...





not: sonraki konuda çıktı "hamdolsun"

4 yorum:

gerisi önemli değil... dedi ki...

hehe, run zerdüşt run!

bahsettiğin kişilerden sayfanı okuyan var mı?

aslında en güzelini fransızlar yapıyor sanırım. penaler diye bir grup varmış. çalışmayı reddediyorlar. devlet bunlara uyuşturucu ve alkol parası veriyor. birde festivalleri varmış her sene, yazın. müzik, eğlence gırla.

birde eric cartman geldi aklıma. hippisavarı vardı onun. süper bi bölümdü. izlemediysen izle derim sana, komiktir :)

zerdüşt dedi ki...

Slm gerisi önemli değil..

önemli olan onların sayfalarımı okumaları yada okumamaları değil ki benim için. :)

hippisavarı bilyorum, iyi bölümdü.. zaten south parkı hep sevmişimdir. ama çizgi film işte :)

Rahat-sız Hatun dedi ki...

yine öğrendim yine bilgilendim :)
Yalnız zerdüşcüm yazının sonunu bitirişin beni bitirdi :D

zerdüşt dedi ki...

teşekkürler Rahatsız :) Bazen de şükretmek lazım.. :p

 
>