4 Aralık 2022 Pazar

Esremek istiyorum

 esre: arab'çada bir ünsüzün dar, düz ve kısa okunmasının işaretidir.

bir "riders on the storm"

okumak demişken, ch, abd, d, fr, aru, rus, h ve bilmediğim diğer plaka kodlarına bu boş vakit doldurma yazılarını okudukları için teşekkür ediyorum. keşke inancına sahip çıkan ılımlı muhafazakar islamcılarında plakalarını görseydim, dilerdim..

daha neler dilerdim,

neler isterdim.. 

bilmem.. müzik güzeldir

bilmiyorum, bilemiyorum

neden bu dalgınlığı kafamın, neden cosmos gözlerimin ardında...

Her şey böylesine göz önündeyken nasıl bu esrik hal alıp götürür her şeyi..

var oluş kavgamız mı bu?

3. dünya savaşı insanın kendisiyle yaptığı savaştan mı çıkacak?

bu aymazlığımız kayboluşumuzun gözleri önünde..

ve küller....

küller bir imgelem,

üfle onları, savur,

kaybolsun, uçuşsun rüzgarda...

kalan küllere patatesleri gömelim..

ateş sönmesin diye biraz daha besleyelim közleri..

sönerse üşürüz. 

soğuk olur,

her gece ve her kış,

üşümemiz,

yalnızlığımızdan..

yoksun,

Ve benim yoksunluklarım.. 

zenginliğe evrilen yoksun'luğum.

"adım adım çıkacaksın bu merdivenlerden

ve eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak..

ve bir zaman bakacaksın bu semaya ağlayarak.." (a.h. tanpınar)

sular sarardı ve sonra yandı..

beden ruhla doldu sonra taştı.

taştığından şüphemiz var her daim. 

akşam oldu, kızıl havalar,

sonra karanlık,

gece ayazı..

doğdu güneş,

ısınalım mı beraber..?

müzik kafamızda çalsın?

diye sormaktan korkarken artık,

Her şeyden korkarken,

"Artık"

müzik dinleriz belki sabaha, karşıya kadar.

belki sarhoş olur,

belki dans ederiz..

ateşin başında..

tanrı geçer içimizden,

gözbebeklerimizin ardına,

cosmosa doğru,

kozmoza doğru,

cozmosa doğru...

Bu esrik,

uykusuz, yolundalık hali..

"yolda" (j. kerouac)

var oluş çabası...

ve bu rüzgar..

yani bu rüzgar, 

"her şeyi alıp götürmeyecek" (r. brautigan)

üflemek zorundayız..

ateşi yakmak,

patatesleri pişirmek,

ısınmak için.. 

belki daha çok esremek adına..

"savaşma"sın diye insan... 

ve biraz daha müzik..



Hiç yorum yok:

 
>